MY fWends

Thursday, May 20, 2010

MENCARI BAHAGIA ABADI

Di mana? Di sisi TUhan..

Firman Allah s.w.t., maksudnya: "Di tempat yg sungguh bahagia, di sisi Tuhan Yang Maha Menguasai segala-galanya, lagi Yang Berkuasa melakukan sekehendak-Nya" (Surah al-Qamar 54:55)


Bagaimana? Dgn Mengutamakan Akhirat..

Firman Allah s.w.t. maksudnya: "Merekalah itulah orang-orang yg membeli (mengutamakan) kehidupan dunia (dan kesenangannya) dgn (meninggalkan perintah-perintah Allah yg membawa kebahagian dlm kehidupan) akhirat; maka tidak akan diringankan azab seksa mereka (pada hari kiamat) dan mereka pula tidak akan diberikan pertolongan". (Surah al-Baqarah :86)

Dgn Sabar dan Takwa

Firman Allah s.w.t. maksudnya: "Oleh itu bersabarlah, sesungguhnya kesudahan yg baik (yg membawa keyaan di duna dan di akhirat) adalah bagi orang-orang yg bertakwa." (Surah Hud :49)

Untuk Siapa?? Yg Beriman dan Beramal Soleh..

Firman Allah s.w.t. maksudnya: "Orang yg beriman dan beramal soleh, beroleh kebahagian yg amat menggembirakan dan tempat kembali yg sebaik-baiknya." (Surah al-Ra'd 13:29)

Yg beroleh hidayah..

Firman Allah s.w.t. maksudnya: "Dan sesiapa yg diberi petunjuk hidayah oleh Allah maka dialah yg sebenar-benarnya berjaya mencapai kebahagiannya." (Surah al-Israk 17:97)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...