MY fWends

Thursday, July 28, 2011

article with no name~

Apa yang kau nak tak semudah bak memetik jari. Kau petik terus dapat. Not everyone like that. Aku? Aku sentiasa berusaha untuk capai apa yang aku nak. Aku tak dapat apa yang aku nak dengan hanya goyang kaki tetapi aku terpaksa mencari. Nak dapatkannya terpaksa berparut dan tergores dahulu sebab jalan aku tempuh tu tak rata..Ada-ada je tersadung, tersembam, terjelepok. Bangun lagi dan terus berjalan. Banyak yang 'ter-ter' kan? Sebab bukan sengaja merebahkan diri tapi kaki penat berjalan, tenaga habis digunakan dengan badan letih tak diisi. Putus asa? Fed up? Sedih? Seringkali dan sentiasa bercampur gaul dalam hati. Jangan diikutkan sangat perasaan itu. Boleh jadi kau akan berhenti setakat itu sahaja. Aku, sepanjang mencari selalu menanamkan mimpi yang indah-indah supaya kaki ku terus ke depan. Supaya aku ada hati untuk terus berusaha walau kekadang yang indah-indah itu tak diterima akal. Doa sebagai peneman dan semangat. Selalu menasihati diri bahawa apa yang aku cari itu semuanya adalah atas kehendak Yang Maha Penentu. Apa yang tak tercapai oleh ku itu adalah kehendak-Nya. Walau hati sedih, kecewa dan marah, ingatlah Dia yang mengkehendakinya begitu dan begini. Sentiasalah bersangka baik kepada-Nya. Selagi kau bersangka baik dengan-Nya, Tuhan akan memakbulkan perkara yang baik-baik untukmu dan sebaliknya. Allah Maha Mendengar lagi Maha Memberi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...