MY fWends

Monday, August 15, 2011

macam mane ni....

Selamat berpuasa kepada semua geng-geng blogger..Hari ini adalah hari yang ke-15 kita berpuasa kalau tak silap aku la..Tinggal lagi 14 hari lagi untuk kita menyempurnakan ibadat puasa dan juga ibadat sunat. Cepatnya masa meninggalkan kita ya..Terasa banyak lagi yang hendak dikejar dan yang hendak diisi. Tamak ke aku ni? Entah la. Terasa cam tak mempunyai masa yang cukup untuk buat perkara kebajikan. Ermm..Hari ini aku berblog di ofis bukan sebab keje aku semua dah siap, tapi aku amik 'take 5' sekejap dan memandangkan waktu rehat dah masuk. Salah satu sebab lain adalah aku mengantuk. Cara begini sahaja yang dapat mengurangkan rasa kantuk aku walaupun masih terase mengantuk lagi. Aku rasa lepas ni, aku nak lelap sebentar sebelum mengerjakan solat zohor.

Kenapa yerk?

Kenapa sejak bulan Ramadhan ni, aku selalu sangat mengantuk ek? Kalau setakat di ofis ni ok lah lagi tapi ni dah terbawa-bawa sampai ke solat terawikh..Tahun ini tahun aku mengantuk sepanjang Ramadhan. Kalau diingatkan balik permulaan puasa pada tahun ini, tak pernah lagi aku tertidur kat ofis macam tu aje. Kalau di ingatkan balik seriously memang kelakar. Menyandar selesa sikit aje di kerusi kerja, terus terlelap. Letak aje kepala atas meja kerja, tak sampai seminit terus gelap dan terawang-awang ke mana tah..Letak je kepala kat dinding, mata terus tertutup rapat. Terangguk-angguk dan tersengguk-sengguk. Hari tu memang aku masam kera dah kena belacan. Tak tahu nak duduk posisi macam mane lagi di kerusi, memang terlelap. Aku rasa ketua bahagian aku dah tengok macam-macam gaya aku terlelap hari tu. Hahahah..Mujur ketua aku tu sangat memahami. Buat dunno je..Hihihi..Bila jam dah menunjukkan pukul 1, terus aku letak kepala atas meja..lena. Sedar tak sedar, bila aku terasa lengan kiri aku basah dengan air liur sendiri..Memang giler tak senonohnya aku hari tu. Malu pun ada sebab ketua bahagian aku ada kat meja dia. Terpaksa la meng'cover'kan muka aku bangun dan terus ke pantry untuk basuh muka..

Kalau di surau pulak, aku biasa mengantuk time imam bagi tazkirah senggang waktu untuk ke rakaat yang ke-5. Terpaksalah menggerakkan badan supaya aku tak mengantuk sangat. Menunduk, menyenggeng, berlunjur, bersila. Habis posisi aku buat untuk hilangkan kantuk. Aku rasa jemaah belakang mesti perasan aku tak senang duduk. Mengantuk punya pasal ditambah lagi dengan angin kipas. Lagi membuai-buai dan semakin layu mata aku. Terpaksalah aku bertahan sampai habis solat sunat witir..

Aku just terfikir macam mana mau bagi hilang rasa kantuk ni..hurmm..Opss, dah terlebih dah ni. Waktu rehat aku dah habis..Terpaksa stop kat sini..lenkali sambung lagi untuk topik yang berbeza..Cau cin cau..



2 comments:

POSH76 said...

tomeinya kucing tu...selamat hari raya

ooh said...

slamat hari raya posh76 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...