MY fWends

Saturday, August 6, 2011

SUKA SUKI: Kelemahan Anda Yang Paling Anda Takuti


Setiap orang mempunyai kelemahan tetapi terdapat sesetengah orang tidak tahu akan kelemahan diri sendiri. Marilah kita menguji setakat mana kelemahan diri sendiri yang kita miliki dengan membayangkan diri berada di lokasi kejadian pembunuhan...

Bayangkan bahawa anda adalah seorang detektif. Pada suatu hari anda telah pergi menyiasat kes pembunuhan, mangsa adalah seorang wanita muda. Di tangan mangsa tergengam gincu yang patah. Melalui naluri anda, apakah punca yang menyebabkan mangsa dibunuh?

credit to animepicuriosity.wordpress.com


A. Perompak telah menceroboh masuk dan membunuhnya
B. Teman lelakinya membalas dendam kerana mangsa cinta orang lain
C. Perbuatan lelaki abnormal yang telah lama menyukainya
D. Musuh cinta mangsa telah membunuhnya.


ANALISIS: 

A. Kelemahan diri anda yang paling anda takuti adalah penyakit. Anda bimbang dan khuatir sekiranya anda menghidapi penyakit yang tidak boleh dirawati. Akhirnya anda akan mati dalam keadaan yang terseksa. Anda takut dengan kesakitan pada tubuh dan juga takut akan kematian.

B. Kelemahan diri anda yang paling anda takuti adalah kematian. Tapi bukannya takut akan kematian diri sendiri. Sebaliknya kematian orang yang paling rapat dengan anda. Ini adalah kerana anda terlalu bergantung kepada mereka terutamanya ibu bapa, adik beradik dan teman hidup. Sekiranya berlaku perkara ini, anda pasti tidak dapat menanggungnya.

C. Perkara yang paling anda takuti adalah tidak dapat memahami dan memberi penjelasan tentang gejala semulajadi yang berlaku. Gejala-gejala ini termasuklah roh, hantu, balas dendam dan sebagainya. Anda menjadi sangat keliru apabila perkara-perkara ini berlaku. Ini adalah kelemahan diri anda yang sukar untuk mengatasinya.

D. Kelemahan diri anda yang paling anda takuti adalah dikhianati. Anda tidak dapat berhadapan dengan kekasih yang berubah hati, kawan yang tidak setia atau saidara mara yang membelakangi anda. Apabila mereka mengkhianati anda, anda telah kehilangan daya untuk menyerang balik. tapi kelemahan ini sukar untuk dikeasan.

p/s: Test ini adalah semata-mata untuk suka-suka dan untuk mengisi masa lapang sahaja. No need to take it seriously. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...