MY fWends

Sunday, August 28, 2011

Selamat Hari Raya~



Selamat Hari Raya kepada semua blogger. Ada satu hari lagi untuk menunaikan ibadah berpuasa. Takpe lah, aku wish dulu. Hari ini mood raya dah menebal-nebal dah dalam diri aku ni. Nak buat kerja pun macam dah tak ada semangat sebab ramai ofismate yang dah cuti. Sunyi je hari ni. Esok lagi laa makin terasa.. Hanya aku dan beberapa kerat manusia je yang bekerja dua hari terakhir ini. Boleh di kira dengan jari tangan aku ni. Aku pulak dari masuk kerja tadi penuh dengan mood mereka kad raya sendiri so yang kat atas tulah rekaan paling simple. Tu pun amik masa berjam-jam berfikir nak buat style yang ikut hati sendiri. Berbalik semula kepada mood raya, hari kedua terakhir ni mesti ramai yang dah bertolak balik ke negeri masing-masingkan. Harap korang-korang senua selamat pergi dan pulang ye. Berhati-hati di jalan raya, sebelum bertolak bacalah dulu doa menaiki kenderaan supaya Allah melindungi setiap perjalanan korang. 
Waktu-waktu begini, for sure kompleks membeli belah penuh dengan manusia tak kira lah di waktu panas terik. Tadi pun, aku kelaur ofis sebab nak renew kan lesen memandu adik aku..pergi ke pejabat pos, line takde. Jadi terpaksalah aku berjalan dari Giant terus ke Mydin Mall dan dari situ aku melintas ke JPJ..Perghh, gila panas beb dengan jalan yang sesak macam sardin. Nak bawak kenderaan, memang kena berfikir 2 3 kali la jawabnya. Redah jelah dengan kaki. Dalam pukul 1.45 petang, still ada polis trafik yang berkawal itu pun sekejap jelah. Dalam keadaan yang panas terik sebagai manusia biasa memang menduga iman kalau bertugas macam polis, nak-nak lagi di bulan puasa. Kalau bulan lain, boleh je minum air. Tadi pun diorang pun berehat di bawah pokok sekitar taman rekreasi. Cenggini la situasi sebelum beraya.
Fuhh..kire jauh gak aku berjalan sambil menikmati suasana di tengahari. Sampai je di JPJ, mak aihh..ramainye manusia. Ni semua nak renew lesen semua ke? Haahah..semua datang time dekat last-last. Mujur sekejap je prosesnya..Dah la keluar ofis pun tak bagi tahu..Hehehe..sekejap je..Balik dari sana terus lepak kat meja member. Sembang-sembang sampai hilang peluh, stabilkan suhu badan dan rehat..Fuhh letih maa..Mau je aku teguk air time ni..
Apa-apa pun korang, nak beraya jangan lupa bayar zakat fitrah, servis kenderaan kalau nak berjalan jauh dan setel-setelkan apa yang patut. Selamat beraya korang semua dan selamat pulang ke kampung. 

2 comments:

kiz said...

selamat hari raya untuk awak..semoga gembira disamping keluarga tercinta..

LadyBird said...

:).. lama nyer rayer mek..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...