MY fWends

Tuesday, November 30, 2010

Jangan Bersedih...

Awak tanyer sayer:
Tak rase ape2 ker klu saya xmesej n bercakap dgn awk selama 3 hari??


Saya akan jawab:
Mula2 saya akan tanyer diri saya..
Kenapa awk xmesej & berckp dgn sy??
saya ade buat silap dgn awk ker??
ker awk ade terase hati dgn saya??
ker awk xnak kawan dgn saya lg??


Pastu mesti saya cam nak merajuk..
tapi..biler saya fikir balik..
mungkin awk ade kje kot..
maybe ade hal penting kot..
Bz kot..
Tapi...
bile saya fikir yang buruk2 kat awk...
                                                                                                        
saya rase cam nak menangis...
tapi..bile saya fikir balik..
dan saya katakan kepada diri saya..
JANGAN BERSEDIH..
saya kne bersangka baik dgn awk..
awak tu hak milik Allah..
awak kawan dgn saya ..atas kehendak-Nya.
awak tak nak bercakap/ mesej saya pun atas kehendak-Nya.
semua berlaku atas izin Allah..
dan semua yang berlaku juga ade hikmah di sebaliknya..
saya redha..


Dan saya pujuk diri saya lagi...
JANGAN BERSEDIH..
semua ini adalah ujian dr Allah s.w.t..
so saya kne sabar n tak bleh mengeluh..
jadi saya juga kne bersangka baik dengan Allah s.w.t.
kerana saya tahu...
saya masih ade Allah di sisi..
tempat saya mengadu dan meminta pertolongan.
saya masih ade keluarga di sisi..
untuk beri sokongan dan kasih sayang.
saya masih ada kawan di sisi..
untuk berkongsi suka dan duka.
syukur selalu...


Dengan itu saya tak jadi nak bersedih lagi..



11 comments:

selamanya lenabanon said...

suka ^_^

Iqin said...

alolo..comel nya ^^

Far8 budak baik said...

hokk alohh..mcm sajak lakk aku bace..
hihi..alala chill k..okey nyer!!=)

Hanis Azla said...

sgt menarik..

Fizzo said...

jangan terlalu fokus pada diri sendiri.. sebaliknya fokus pada insan lain. Dalam menjalani hubungan, tak kira lah sebagai sahabat, ataupun hubungan cinta, kita tidak boleh terlalu pentingkan hati dan perasaan kita.

Tak perlu terlalu harapkan sahabat atau pasangan kita tu akan ambil berat selalu pasal diri kita. Tp, kita ambil berat tentang dirinya. Apabila kita ambil berat, secara tidak langsung, dia akan buat hal yang sama terhadap kita.

Bahagiakan orang dulu dan kita akan turut bahagia dibuatnya. ;)

ijatnuar87 said...

ahaks...so nice maaa...ambe suker...nice2...hehehe

khaiyisah husna said...

la tahzan ^^

diana said...

jangan sedih2..

ondeonde said...

selamanya lebanon, Iqin, Hanis Azla, ijatnuar87 >> Thanks korang :)


Fa8 budak baik >> hahaha..sajak ke? ayat merapu meraban je..name pun suka suki


Fizzo >> ooh yes kne bahagiakan orang dulu dan secara tidak langsung kite pun rasa bahagia. Setuju :)


khaiyisah husna & diana >> alhamdulillah tak sedih. Ni ayat yg dh lame ditulis tp baru post kt sni..heheh

Nyssa Nuar said...

sedeyh lak nisa bace..isk3..

Ullyana zaidy said...

hehhehe..
suke :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...